Tuesday 10 May 2011

Merlimau Lagi?



Assalamualaikum..

haishh..
xhabis isu kematian 2 orang pelajar poly sebab kemalangan (Berita selanjutnya KLIK SINI ) 2 bulan lepas.keluar pulak isu Pelajar Politeknik Merlimau bunuh diri, gantung leher kat kipas..gara-gara putus cinta ..memang otak pendek betul la budak-budak zaman sekarang nie..masalah cinta sikit nak bunuh diri..macamlah xde jalan lain nak selesaikan masalah ngn girlpren/boypren..tsk.tsk.tsk  bala.bala.bala..

kejadian tu berlaku kat Taman Muhibah 2 hari yang lepas tak silap aku..tapi aku xkesian sangat lah..sebab yang meninggal tu bukan budak melayu..kat taman tu memang kebanyakan budak-budak poly yang stay situ..jalan kaki 10 minit jew leh sampai poly..kat taman nie memang macam-macam masalah dah aku dengar..umah kena pecah masuk la..budak gaduh la..kena tangkap khalwat paling banyak kes..kebanyakan orang cakap budak poly yang terlibat..aishh..wat malu jew. tapi kadang-kadang xleh nak percaya jugak sebab kat situ Abg La (Bangladesh) ngan Kak Nam(Vietnam) pon berderet tinggal kat taman tu..orang-orang kat situ pon dah xleh nak beza dah antara pelajar poly ngan orang-orang asing nie..

Alhamdulillah lah..sampai sekarang aku aku dapat stay kat asrama..dulu-dulu ade gak teringin nak stay luar jew..nak rase bebas sikit daripada dk asrama nie yang kena ikut peraturan 24 jam..tapi bila difikirkan balik dengan kos ngan keselamatan yang tak berapa nak terjamin tu..aku batalkan je niat nak dk luar..insyaAllah selagi aku dapat dk asrama nie, aku lebih rela dk asrama jew sampai habis belajar kat sini..tapi, biasalah kan duduk asrama macam mana..kena ikut peraturan 100 peratus..xboleh nak keluar masuk sesuka hati jew..tapi atleast keselamatan aku terjamin dk dalam nie..INSYAALLAH..:)

No comments:

Post a Comment

Dunia kanak kanak yang dirindukan

Masa kau kecik kau tak sabar nak jadi besar, nak tengok muka sendiri ni macam mana la agaknya bila aku dah besar. Muka hitam yang ni nanti...