Tuesday 21 May 2013

Sukarelawan di Zoo Melaka

Assalamualaikum..
Tengok tajuk memang dah dapat agak yang entry nie aku akan tunjuk gambar binatang-binatang je yang ada kat zoo Melaka. Dan sebenarnya entry nie sepatutnya di post taon lepas, tapi aku peram dulu nak buat jeruk gambar-gambar nie. Then, hari ni baru post.. huhu.. berkulat sangat cerita aku nie kan. Pemalas betol jari-jari nie nak sentuh keyboard sejak dua menjak ni. Hikhik
Actually, ke zoo adalah pengalaman pertama dalam hidup aku.. Kesian..sadis sangat tau kisah aku. masa kecik-kecik mak bapak tak pernah bawak pergi zoo tengok natang-natang ni semua..umo tua-tua nie la baru berpeluang :P. Ni pon sebab aku punya event jadi sukarelawan bersihkan kawasan-kawasan kat zoo Melaka haritu. Boleh tahan luas jugak Zoo kat Melaka ni.. So, aku punya tugas haritu kena bersihkan kawasan monyet dengan beruk tinggal.
Kumpulan aku kena bersihkan daun-daun kering jew.. tu pon memang tak kan habis la daun kering kat situ even ko duk sapu sehari kawasan tu, sebab luas sangat tempat dia. Beruk-beruk pon dah kehulur-kehilir time tu, mungkin serabut geng-geng aku duk kacau tempat dorang.. huhu
Okey lah. Layan gambar menatang jela kali nie ya..















No comments:

Post a Comment

Dunia kanak kanak yang dirindukan

Masa kau kecik kau tak sabar nak jadi besar, nak tengok muka sendiri ni macam mana la agaknya bila aku dah besar. Muka hitam yang ni nanti...