Sunday 10 March 2013

Tak tidur + Stress = Jerawat


Assalamualaikum


Sejak dua tiga menjak nie, aku rasa susah giler nak lelapkan mata waktu malam. Tak tau la kenapa. Mungkin sebab dah tido petang tu atau aku ni memang jenis susah nak tido malam atau ada penyakit Insomnia. Kalau lepas pukul 2 pagi bijik mata nie still terbuka luas, mulalah rasa gelisah semacam. Pusing kanan tak betol, pusing kiri tak selesa, tertonggeng lagi lah.. kadang-kadang rasa macam nak nangis pon ada..takut esok tak sedar sebab kelas pukul 8am.

Aku rasa dalam minggu nie dah banyak kali aku ter-over slept. Nasib baik dapat lect yang tak berapa nak kisah budak datang lambat. Tapi, yang sedihnye bila dalam kelas aku memang tak boleh nak fokus sebab mata macam dipaksa-paksa dek setan untuk tutup dan mulut 2 minit sekali tebuka luas. Penat menguak sampai keluar air mata *terharu.. :p

Tapi bagi orang lain, setakat tidur lewat pukul 2 3 pagi adalah normal. Biasalah Student life..banyak kerja nak kena siapkan. Tak rock lah kalau pukul 10 malam dah terbongkang tido. Takde lah nikmat-nikmat hidup sebagai seorang pelajar kat situ. yew dak?? Tapi kalau setakat jarang-jarang sekali tido lewat tu kira ok la sebab kena buat assignment kew apa..aku nie selalu jew buat assignment last-last minit. Esok nak kena submit, malam nie la baru terhegeh-hegeh nak buat sampai ke subuh pon takpe. Dah jadi tabiat. Mungkin! Aishhh~ *sigh

Sebenarnya aku tak kesah pon tido lewat ni..tapi aku jadi ambik kesah bila geng-geng Cik Wat tanpa segan silu, tak bagi salam apa pon. datang berpesta kat muka aku nie.. bila datang tak dijemput lagi la buat aku bengang.. datang pulak tak nak balik..suka sangat berkampung kat muka aku yang gebuss nie.(itu dulu la). Macam-macam jenis produk dah aku telan, tak ok jugak. Koyak poket aku habiskan duit kat muka nie..ee..fedup la. Agaknya lepas habis belajar baru ok kot muka aku nie, sebab masa aku praktikal dulu selalu jew tido awal pastu takde nak stress dengan assigmnt sume nie..muka licin jer..Cik Wat pon segan tersipu malu jew nak datang melawat kat muka aku ni. Lantak lah. Sakit pulak aty kite nie bila duk pikir.. Lepas nie nak tido pukul 9 pon takpe. 10 bulan aku relax lepas nie. Sebab tak sampai 2 bulan lagi nak habis belajau kat Melakau nie.. yipppiiii..


Baik punye geng cik wat berkampung kat muka aku. Bila nak blah nie??



Final Exam & Final Project.. Harap semuanya okey. In Sya Allah..
AMINNN…


2 comments:

  1. banyakkan minum air masak pun dah okey. Insha Allah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah..skang dah strt minum air msak bnyak2.. paling kurng 5 gelas shri.. :) thx 4 da advce..

      Delete

Dunia kanak kanak yang dirindukan

Masa kau kecik kau tak sabar nak jadi besar, nak tengok muka sendiri ni macam mana la agaknya bila aku dah besar. Muka hitam yang ni nanti...